Develop an effective case for support - Nonprofit | NPO-Akademie - Schweiz

Your not-for-profit’s case for support is the foundation for fundraising success and the basis for all your fundraising communications and more. It starts with a generic case that has both internal and external uses but then is developed further depending on your target audience, the method of communication and what your ‘call to action’ is.

This seminar will help you to focus on the key elements and understand some of the factors that will make it powerful to inspire and motivate people and organisations to support your cause.

This seminar will be invaluable for anyone who wants to understand the importance of an effective case for support and its role in fundraising. Attendance will enable people to develop or improve their existing case support increasing its impact and effectiveness which in turn will increase your chances of fundraising success and the amount of money you generate.

This full-day seminar will help participants to improve their existing case for supports or develop new ones giving a firm foundation for fundraising success. The seminar will cover:

• Definition of a case for support
  • Uses of a case for support – both internal and externalThe process of compiling an effective case for support
  • The key components
  • Language and help to ensure it engages, motivates and inspires
  • Psychology of giving
  • A range of tools to use when developing your case of support
  • Reviewing other case for supports to help identify what works and what doesn’t
  • Testing your case for support
  • Lots of hints and tips
campus.npo-academy.com

campus.npo-academy.com, 23.02.2021

per participant; for each additional participant from the same company, there is a discount of 10%. The participant fee includes participation in the seminar, confirmation of participation and seminar materials.

Lernen Sie von den führenden Praktikerinnen und Praktikern des Fundraising die wirkungsvollsten Instrumente und Methoden des Fundraising kennen und wie Sie diese in Ihrem Organisationskontext anwenden können.

Lernen Sie, wie Sie wirkungsvolle Online-Kampagnen initiieren können und wie Sie im Rahmen von Online-Fundraising Unterstützer zu Spender und Spenderinnen entwickeln!

Verhandeln nach dem Harvard-Konzept

Der Methoden-Klassiker! Lernen Sie, wie Sie sachgerechte Einigungen mit (Vertrags-)Partnern erzielen.

Gross­spenden-Fundraising

Lernen Sie professionelle Vorgehensweisen im Grossspenden-Fundraising kennen und anwenden.

Zertifikats­lehrgang: Major Donor Fundraising

Dieser kompakte Zertifikatslehrgang vermittelt in vier Modulen umfassende Kenntnisse über vier der wichtigsten Major Donors im Nonprofit-Sektor.

Nachlass­marketing für NPOs

Wir zeigen Ihnen, wie Sie im Rahmen des Nachlassmarketing (Erbschaftsmarketings) potentielle Erblasser für Ihre Sache gewinnen und gleichzeitig die Finanzbasis Ihrer Nonprofit-Organisation stärken können.

Investition und Finanzierung in NPOs

Lernen Sie, wie Sie in NPOs Investitionen richtig planen und die Finanzierung Ihrer Investitionsprojekte sicherstellen.

Gross­spenden-Fundraising

Zertifikats­lehrgang: Major Donor Fundraising