Campaigning – How to Make Change Happen Successfully planning and executing campaigns online and offline

Although campaigns come in all shapes and sizes, what all successful campaigns have in common is a great strategy. This two-day seminar will help you understand how to design a campaign strategy to deliver impact. Using real examples, you will explore some of the tools and tactics you can use to bring your strategy to life. After these two days, you will have a solid understanding of how to execute effective campaigns both online and offline and be equipped with the knowledge you need in order to design and implement your own campaign.

The aim of this two-day seminar is to provide a solid understanding of campaigning with a special focus on the strategy and tactics involved. Through practical examples you will learn how to plan your campaign and execute various elements of your strategy. Day one will focus on creating an effective strategy, including developing critical paths and power analysis. Day two will help you to plan how to bring this strategy to life through online and offline tactics. Among other tools, this will include the use of email marketing, landing pages, and working offline with volunteers.

The target groups of this seminar are staff from charities and non-profit organisations working in fundraising, campaigns, digital communications, and communications, who are looking to build strong campaigning foundations.

• Foundations of campaign strategy
  • Basic digital communications in campaigning
  • Mobilisation strategies, online as well as offline
  • Supporter journeys and engagement
  • Overview of the technology involved in digital campaigning
  • Tips and tricks, practical examples
  • How to best use the channels available (email, social media, advertising, etc.)
  • Tactics in campaigning
  • How to combine online and offline
campus.npo-academy.com

Campaigning – How to Make Change Happen
campus.npo-academy.com, 02.05.2022 – 05.05.2022

€ 785,40 incl. VAT per participant; for each additional participant from the same company, there is a discount of 10%. The participant fee includes participation in the seminar, confirmation of participation and seminar materials.

Zertifikatslehrgang: Prozess- und Qualitätsmanagement in NPOs

Modernes Management in NPOs erfordert die laufende Auseinandersetzung mit den eigenen Organisationsprozessen. Wie Sie Ihre Non-Profit Organisation zeitgemäß und fit für die Zukunft aufstellen, erfahren Sie in diesem Lehrgang!

Prozessmanagement in Vereinen und NPOs

Erfahren Sie, wie Sie mittels (Neu-)Gestaltung der internen Organisationsprozesse Ihre Organisation kostengünstiger und zeiteffizienter im Rahmen eines gesamthaften Prozessmanagements aufstellen.

Personalgewinnung in Vereinen und NPOs

Professionelle Personalgewinnung für NPOs leicht gemacht! Wie Sie Ihre wichtigste Resource ansprechen, interviewen und richtig auswählen.

Qualitätsmanagement in Vereinen und NPOs

Erfahren Sie, wie Sie "Qualität" als Grundlage für Handlungen Ihrer Mitarbeitenden in Ihrer Organisation etablieren und weiterentwicklen, um den Anforderungen der Gegenwart und Zukunft entsprechen zu können!

Betriebsratswahlen 2022 aus Sicht von Vereinen und NPOs– Umgang mit Betriebsräten und Wahlvorständen, Auswirkungen des Betriebsrätemodernisierungsgesetz auf Betriebsratswahlen und weitere Änderungen im Betriebsverfassungsrecht

Es gibt Änderungen im Betriebsrätemodernisierungsgesetz. Sie erfahren, was Sie alles im Zusammenhang mit der Betriebsratswahl 2022 aus Sicht Ihrer Nonprofit-Organisation wissen müssen.

In diesem Seminar erfahren Sie, wie Sie im Rahmen von Mitgliedermarketing Ihre Mitgliederbasis ausbauen und Ihre Mitglieder besser an Ihre Organisation binden.

Fundraising Strategy: How to set the path to the future

In this live virtual seminar, you will learn how to develop a fundraising strategy and how to avoid pitfalls by implementing the fundraising strategy into an organisation.

Successful Capital Campaigns

Participants learn how the capital campaign process is structured step by step and how to succeed in gaining large sums for their projects.

Verhandeln nach dem Harvard-Konzept

Der Methoden-Klassiker! Lernen Sie, wie Sie sachgerechte Einigungen mit (Vertrags-)Partnern erzielen.

Storytelling für NPOs

Lernen Sie, wie Sie mithilfe von Storytelling erlebbare Geschichten entwickeln, die begeistern und unterhalten, die Spenderinnen und Spender an Ihre NPO binden.

Führen ohne Vorgesetztenfunktion– Ist das nicht ein Widerspruch?

Wenn Sie führen sollen ohne hierarchische Vorgesetztenmacht und für Ergebnisse einstehen sollen, kann dies immer wieder sehr herausfordernd sein. Wie es trotzdem gelingen kann, erfahren Sie in unserem Seminar!

Digitales Marketing in Vereinen und NPOs

Erfahren Sie, wie Sie die Möglichkeiten und Chancen der digitalen Kommunikation unter Nutzung eigener Online-Auftritte sowie auch fremder Plattformen und Kommunikations­medien (Social Media, Blogging-Plattformen, Collaborative/Sharing Plattformen) am besten für Ihren Verein oder Nonprofit-Organisation nutzen können.

Presse- und Öffentlichkeitsarbeit für Vereine und NPOs II

Sie haben bereits viel Erfahrung in der Öffentlichkeitsarbeit gesammelt und sind auf der Suche nach neuen Impulsen? In diesem Seminar erhalten Sie neue Impulse und Ideen für langfristige und effektivere Öffentlichkeitsarbeit.