Developing a successful fundraising strategy How to write and implement your fundraising plan

Having a strategy is vital to achieving fundraising success. Indeed, studies show that non-profits who adopt a strategic planning approach are more successful than those who don’t. Taking a strategic approach to fundraising planning helps to ensure that your organisation uses its core strengths to take advantage of opportunities that present themselves, whilst mitigating against external threats and internal weaknesses. This webinar will cover how to go about developing a strategic fundraising plan, taking into account the uncertain external situation which we find ourselves in. It will include how to audit the external and internal environments, develop objectives and putting in place appropriate strategies and tactics to ensure success, as well as measuring whether that success has been achieved.

This workshop will focus on building a successful fundraising strategy. It will cover how to audit the external and internal fundraising environments (considering the specific circumstances of a post-Covid world). It will then examine how to use that data to set fundraising objectives, consider the overarching strategic approach and develop actionable tactics. Finally, it will cover implementing a plan, and measuring success. The session is designed for people with existing experience in fundraising who are seeking to build their knowledge around strategic planning.

People who have some past experience of fundraising, who are seeking to build their knowledge around strategic fundraising planning.

• How to audit the external and internal fundraising environments
  • How to set objectives
  • How to develop appropriate fundraising strategies and tactics
  • How to implement and measure a fundraising strategy
Europe

Developing a successful fundraising strategy
Europe, 30.06.2020

€ 107,10 incl. VAT per participant; for each additional participant from the same company, there is a discount of 10%. The participant fee includes participation in the webinar and webinar materials.

, Deutschland

Das postalische Mailing als Fundraisinginstrument: Strategie, Planung und Kontrolle

Das postalische Mailing als Fundraisinginstrument: Brieftext

, Europe

Mitbestimmung im Tendenzbetrieb

Mitbestimmung des Betriebsrates ist ein wichtiges Thema in Tendenzbetrieben. Wie die Gesetzeslage ist, welche Einschränkungen es gibt bzw. welche Ausschlussgründe vorliegen können, erfahren Sie vom Rechtsexperten!

Kommunikative Kompetenz– Probleme lösen durch Kommunikation

Kommunizieren statt resignieren. Die Klärung suchen statt Gespräche meiden. Ver­ständigen statt verstellen. Kritisieren statt ärgern. Sie erwerben die Kompetenzen, die Sie für Kommunikation im Berufsalltag brauchen.

Presse- und Öffentlichkeitsarbeit für Vereine und NPOs II

Sie haben bereits viel Erfahrung in der Öffentlichkeitsarbeit gesammelt und sind auf der Suche nach neuen Impulsen? In diesem Seminar erhalten Sie neue Impulse und Ideen für langfristige und effektivere Öffentlichkeitsarbeit.

Successful Capital Campaigns

Participants learn how the capital campaign process is structured step by step and how to succeed in gaining large sums for their projects.